OCH DÄR VAR VI IVÄG!

Mobba inte min sits ;)
Hej!
Finns inga ord för hur mycket jag vill tacka er ALLA. Helt sjukt fina kommentarer jag fått. ni förstår inte hur lycklig jag blir. Det srömmas in kommenater hela tiden och statistiken ska vi inte tala om... :D Ni stärker mitt hjärta och sjävförtroende så mycket! Jag har aldrig i hela mitt liv haft ett bra självförtroende och kommer nog aldrig få. Men jag kör mitt rejs och det är så jag lever! 
 
Man kan säga att veckan startades grymt med davy! Så kul! 
Kanske inte bästa början i hagen men läs och häng med.
 
Jag hade bestämmt mig för en tur ute i skogen själv eftersom min granne inte mådde bra så jag fick ta en tur själv. Jag hämtade davy i hagen, dom har fått gå ut i en större hage så davy vill bara äta så han var sur när jag tog in hästarna. Men när jag fått tag i dom båda två så gick vi. Jag skulle stänga till stora hagen så dom får va i lilla imorgon och det är inte så lätt när man håller i två hästar och allt trasslar in sig. Men när allt var uttrasslat och jag äntilgen ska stänga ser jag hur davy smyger fram till eltråden helt på egen hand och luktar på eltråden sedan sätter han mulen på ELTRÅDEN! Så han får en ENORM stöt för det är något kånstigt med vårt staket så just där är det as stark ström så han typ kastar sig bak fast jag hade koll. Laguna var cool lugn. Jag lugnade davy. Han var typ yr och rädd för det mesta. Jag tog in honom tänkte ställa han på gången men han var i för mycket sjock. Jag fick gå med honom en bit för att han skulle smälta att som hände. 

När jag gått en bit så tog jag in honom i boxen då han var rädd för spånet och jag gissar på att han hade kvar stöten i kroppen eller ni förstår, han typ kände efter durr. Så han stog och slog med benen i magen  för han var typ i shock. 
När jag lugnat sig så sadlade jag. Jag gick till mamma och pappa och fråga ifall pappa kunde följa med för jag trodde han skulle vara galen eftersom han var så shockad. Pappa földe med men davy var UNDERBAR. Så härlig. Han var lite tittigare än vanligt. Men han tyckte det var så himla kul. Jag red typ en mil innan pappa. Så kul! vi red till en låååång väg som är perfekt att galoppera på. Härligt. vilken galopp! så kul. Verkligen en såndär galopp man ska ha i skogen, kul bus i skogen men ändå lite allvar. jobbade lite övergångar, men mest bus i kontrollerade former. Så kul! min ponny och jag behövde det där! mega mycket <3
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback