Nu är vi i alla fall igång

(bild från google)
Hej!!
Vilket väder det blev nu helt plötsligt..
Idag var jag verkligen sjukt ridsugen. Så mamma och jag tog bilen ut till gnisvärd. Vi fick i oss lite soppa och precis när vi ska hämta hästarna börjar det duggregna... typiskt men vi sprang ut och hämntade hästarna och in med dom i stallet. När jag fått på mig ridkläder så gick jag ut i stallet och börjad pyssla med honom. Det var så mysigt, jag borstade och frisserade honom lite för vi hade lite extra tid. Jag typ klippte hans panlugg, öronen, skägget och svansen. SÅ fiin..
Men iaf när vi sadlat óch så, så duggade lite men det slutade när vi börjat rida. Vi skrittade en lång härlig tur då jag jobbade honom i låg form och med små trav övergångar. Han var ganska okånsentrerad och lite spänd. När jag skulle göra halt med LÅG FORM från trav skulle han bara gå upp i högre form i nacken så det var ganska irreterande för hur lite eller mycket jag en tog skulle han upp med nacken. Man vill ju att dom ska göra det när dom mer är igång men inte när jag vill han ska vara rigält av slappnad och ska va låg.. han ville ju bara väl på fel sätt. Men det blev lite bättre. övergångarna var bra. Jag tänkte mycket på sittsen och mina sattans armar.
 
När vi skrittat en lång bit så gick jag en kortis till gräsbanan och gjorde några trav övergångar och halter och det kändes väldigt mycket bättre! han var väldigt avslappnad och gick fint och lågt. då kände jag mig nöjd och klar. 
Krävde inget av honom förutom att han ska vara avslappnad och låg. 
nöjd med dagens pass! 
 
Previs när vi kommer hem och ska ta ut hästarna börjar det ös regna! ASSÅ SHIT.. 
det forsade ner verkligen. 
nu ska jag fixa tidsinställda åsikts inlägg. kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback