Markarbete och dressyr.

 Verkligen usel bild.. han inte leta upp någon bra i en film. Det kommer säkert fler :)
 
Hej!
har precis satt mig i soffan efter en ganska hård träning.
Idag kändes det verkligen som jag "red" han på riktigt om man säger så. Idag kändes det lite halv bra, inte så enormt nöjd men vissa grejer fick jag till.
vi börjar från början...
 
Först tog vi den ännu kortare turen på asfallt och grus. Där fick mamma rida davy och jag Laguna. Min fina älskade Laguna.. man kan inte mer än att älska henne, världens snällaste lilla brud. 
NÄr vi kom fram till Ridbanan så bytte vi tillbaka och mamma var snäll och blockade fram 4 hinderstöd men bommar stog framme. Det såg ut så att först låg det 3 bommar på en volt och på långsidan var det 4 galoppbommar och på varranan sida stog det ett  hinderstöd. 
Jag började med att jobba dressyr på honom. Han kändes väldigt kaxig och hård i början men jag sa till han rätt rijält.. hehe. då slutade han. Han var lite spänd men det var inget som märktes av tyckte jag. Jag har ökat svårighetsgraden ännu ett snäpp nu efter vilan. Jag Jobbade honom massor i hög form, öppna, skänkelvikning, änkla byten i galoppen, skritt övergångar i galopp, ökat trav, förvänd galopp runt och upp på medellinjen igen. Asså jag fick inte till allt som vi brukar göra, men vissa grejer fick jag till ibland iaf. Han var inte primaperket elller jag var inte prima perfekt. men man har olika dagar det har jag lärt mig efter nästan 3 år med egen häst. När jag jobbat en hel del dressyr och pausat han så började jag att galoppera över galopp bommar. Man kan säga att han var över laddad... Vi kom in mot dom upphöjda bommarna i lagom tempo men dom 2-3 sista stegen mot hinderna så gaaasar han och hoppar inte jätte högt men lite högre, efter bommarna tar han några små bocksrång. HAHA bus ponny. 
 
Han gjorde samma sak igen, då blir jag sur. jag gick av för jag hade bakbenskydd och davy HATAR att ha saker på bakbenen så jag gick av och tog av dom. Kortade avstånden och satt upp igen. Jag travade över det såg förjäkligt ut säkert men han var lugn. Jag tog "lilla banan" igen alltså travbommarna med. Jag fattade galopp över travbommarna och galopperade över galoppbomarna. Kändes inte så bra men bättre. fortsatte så en stund sedan i andndra varvet. Det blev bättre och bättre. I slutet fick jag till det och då var jag nöjd. Jag lät han travas av i låg fin form sedan skritt. 
 
Mamma var så snäll och filmade, tack än en gång det uppskattas! så vi får se om det kommer upp på bloggen. Vi får se för det gick ju inte så jätte bra men vi får se.
Imorgon kommer han få en lugn dag. blir nog ut och mysa kanske lite lite på banan men väldigt lite. Han har säkert träningsvärk så vi jag går nog iaf ut och stretschar han så han får röra på sig. 
På Torsdag SMÄLLER det! ska bli så himla kul. Ni får hålla utkik så får ni veta. 
KRAM

Kommentarer
Postat av: emelie

Ser inte fram till torsdag, då börjar min skola... Men jag håller koll här :)

2013-08-13 @ 22:05:28
URL: http://emeliegrefberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback