Just nu går allt åt HELVETE.

        Finaste bilden som finns.. den är magisk ♥ håller ni med?
 
hej.. 
Asså inget går bra just nu, känns bara jobbit. Davy har varit trottsig på ridbanan typ hela veckan. Asså det är inte kul alls. Han vill inte, han vägrar svänga ibland, han lyssnar inte klokt på skänkeln, är lite hård i munnen eller alldeles för mjuk och slänger med huvudet i galoppfattningarna. Det känns inte som "davy" kungen som ställer upp för mig. Nu känns han som en trottsig tonåring. Han tror han är bäst, kung över hagarna och går runt och är bitchig. Han var sur i hagen och ville inte komma in idag. Asså så trött på hanns grisigheter. 
Dagens pass orkar jag inte äns ta upp jag kämpande för att få han att vilja jobba men tillslut tappade jag tåla modelt på ett sätt jag inte brukar göra. Jag är sådär som man inte ska va när det går dåligt, jag blir arg och ledsen. Och det ör verkligen min neggativa sida inom ridsporten. Jag är nog som många andra tror jag. Men det är ju igentligen så fel. Men idag så typ försvann allt. Jag typ bara ställde mig och förstog inte något. Luften gick ur mig totalt och jag typ dog. Nej men, Jag förstog inte vad jag gör för fel, det brukar ju vara ryttarens fel (det var säkert det) men idag kändes det som davy verkligen vakna på fel sida av boxen. eller hela veckan har han varit bråkig på ridbanan. 
 
Han ser hur fräsch ut som helst, tror bara han är trött på samma gamla vanliga visa på dressyrbanan. Jag tror han behöver ut i skogen, men jag har inte haft den tiden i veckan. Men imorgon ska jag och min granne ut på en tur i skogen. 
 
jag för tänka "EFTER RIS KOMMER ROS".
Hoppas att nästa vecka blir en kanon vecka. Han går klockrent och är grym. Dom har sina dagar precis som människor. Man får ibland bara hänga med i svansen och se var vi kommer. Men ska iaf i veckan åka och köpa en graman för det kan nog vara bra för davy. Tror det kan vara bra för han att ha det ibland asså typ 1 gång i månaden för att han ska lära sig och jag ska kunna lära mig att tänka på annat än bara formen. Asså han går ju klockrent i formen men jag ska testa så får vi se om det är något bra att använda någon gång (INTE OFTA!) för jag hatar inspänningstyglar. Men nästa vecka blir det en ros vecka! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2013-08-25 @ 21:38:13
Postat av: Anonym

Hästar är precis som vi...har bra och dåliga dagar...har vi en dålig dsg är det ingen ide att sitta upp och jobba hästen, då kan man lika bra rida en avslappnad tur i skogen och samma gäller när hästen krånglar ut i skogen en sväng och få rensa hjärnan. Du är en duktig tjej med stort intresse och kämparglöd fortsätt så :-) Har du provat att rida med thidemantygel tycker personligen att den är bättre att rida med inte alls så skarp som gramanen det är lätt att göra fel med gramanen som inte är bra för hästen.Thidemantygeln kan du rida mef ofta fleradar varje vecka om du vill både i skogen och på banan. Lycka till med tränandet det lönarsig...du vet man får betala med blod svett och tårar för att nå målet...och jag är säker på att du kommer nå det Kram på dig Vickan♥

2013-08-26 @ 11:07:50
Postat av: Anonym

Hästar är precis som vi...har bra och dåliga dagar...har vi en dålig dsg är det ingen ide att sitta upp och jobba hästen, då kan man lika bra rida en avslappnad tur i skogen och samma gäller när hästen krånglar ut i skogen en sväng och få rensa hjärnan. Du är en duktig tjej med stort intresse och kämparglöd fortsätt så :-) Har du provat att rida med thidemantygel tycker personligen att den är bättre att rida med inte alls så skarp som gramanen det är lätt att göra fel med gramanen som inte är bra för hästen.Thidemantygeln kan du rida mef ofta fleradar varje vecka om du vill både i skogen och på banan. Lycka till med tränandet det lönarsig...du vet man får betala med blod svett och tårar för att nå målet...och jag är säker på att du kommer nå det Kram på dig Vickan♥

Svar: Har haft tidermantygel för att lära honom gå i form och det är det absolut bästa man kan ha i mina ögon! Tack för dom fina orden
Victoria Gadd

2013-08-26 @ 11:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback