Jag vet inte vad jag tycker.

 
Hej! förlåt för seg uppdatering idag. ASSÅ shit förlåt.. 1 inlägg liksom! inte okej. Men ska bli bättre! 
Har softat idag. Lång dag på grsisslinge i skolan, sedan hem, mocka, mysa, badat med amanda och tillsist det bästa rida! 
Idag var det första dressyrträningen i sensommar,höst. Asså vet inte riktigt hur jag tycker det gick. 
På framridningen var han FANTASTISKT fin. Kanske då jobbade lite hårt framridning på honom för det var så kul. Såklart låg vatten mattan framme. Duktigt kille får jag lova! Men iaf, på frammridningen gick han så fint, fantastiskt flyt i galoppen fick till galet bra änkla byten och allt rulla på bra. Riktigt fin i alla gångarter. När det var dags för min träningstid. Först lite prat med åsa sedan kör vi igång. 
Först jobba vi övergångar trav skritt. Davy var lite smått jobbig,(trött) jag med hela passet. Han ville inte ställa igenom klogti hörnorna jag råkar böja på rakt spår, fick inte till galoppfattningarna bra p årakt spår.. Kändes inte särkillt bra. Men i mällan åt fick vi till det bra. I galopparbetet var han såååå fin! han var verkligen det. I mellan åt i traven med. 
När vi skulle göra skänkelvikningar blev det kaous i min hjärna. Davy lyssnade verkligen inte på skänklarna ett piss under passet. Bara på framridingnen. Han blev ganska hårt i slutet men dert var säkert jag som blev för att jag fick en stor enorm blåsa som gjorde skit ont och då kan jag inte hålla klokt. Asså fick inte till det ALLS. han gjorde så fina på framridningen men inte på själva träningen. Förvända galoppen blev bra men jag var lite trött så ibland blev det lite slarviga avsaktningar enligt mig. Men han var stadig hela tiden. 
vet verkligen inte vad jag tycker. Själv tyckte jag det kändes kanon på framridningen men inte på träningen. Ibland gick det bra och oftast inte. Åsa tyckte det var kanon men ja, jag vet inte.. Halv bra dag.
det var väl träningen det! tog det rätt kort för jag är svin trött!
 
glöm inte anmäla er till den gryma bloggtävlingen!! och tusentack för så många vill vara med :) tack!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback