Gårdagens ridpass

Hej hej!
Vaknade för typ 5 min och sitter redan i bilen.. Sjukligt trött!!

Tänkte skriva om ridoasset igår som faktiskt gick riktigt bra. Över förväntan. Jag känner att jag nog lagt upp skemat lite väl långt. Han känns som han är redo att starta dressyr tävlingar idag liksom. Vi började med att skritta vår lilla runda och då gjorde jag trav över gångar. Det ända son känns allmänt jobbit med honom är när jag vill och gör så han ska gå i låg form så smyger han sig upp i lite högre form. Jag vill liksom inte att han ska gå och jobba son värsta passet första dagarna igång ridningen. Jag vill att han ska vara fullständigt avslappnad.

Jag jobbade trav övergångar, ställa åt båda hållen och även några hallter som kändes så himla mycket bättre idag. När vi skrittat lilla turen så red jag upp till gräsbanan och jobbade lite mer trav lite ner påskjut. Han trampa under sig bra och man kände att han vill göra mer. Jag gjorde också några riktigt samlad trav upp till ökad/mellan trav (tempo växlingar med andra ord.
Ridpasset kändes riktigt bra och jag är nöjd. Ändringar i skemat kommet säkert ske.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback