GALOPP

tjoooho! 
entligen första galoppen efter betet. Snacka om fiiiiiin...
 
Mamma och jag sadlade och tränsade efter mys i stallet. Vi började med en promenad på asfalt och grus och gräs. När vi red förbi vår port som vi lämnat öppen ser vi nelly stå där helt förvirrad!! Jag hade ju låst dörren och allt var stänkt "trodde vi". Nelly hade iaf varit duktig och inte gått ut på vägen där det åker bilar. Herregud vad det kunde gått illa! Men vi red iaf in på trägården och jag gick in med nelly. Då visade sig det att vår altan dörr stog öppen och hon hade gått ut. PUH. NÄr hon var inlåst och i säkerhet så red vi vidare upp till ridbanan. 
Jag jobbade honom mycket trav och han kändes väldigt fin. Han gjorde fina öppnor och hade sånt bla flyt i traven. 
 
När vi jobbat i trav en stund gjortde jag lilla galoppskänkeln och vi for fram i en fin galopp. Jag hade som sakt inga krav jag försökte ha han i låg form. Han fick galoppera på lite lätt på långsidorna och OJ vasd härligt han tyckte det var. Han var stadig i den låga formen och hade bra flås. När jaf galopperat liste i båda varven saktade jag av och jobbade ner han i hög form i traven sedan sakta jag av. Man märkte att det var ett tag sen han galooperades så han var rätt svättig på halsen men det bar också väldigt varmt ute. 
När jag skrittat lite så fick mamma rida Davy lite och jag Laguna. Det var en evighet sen mamma red davy och davy hade någon annan ryttare på ryggen. Davy är en ganska speciell häst så han vågrar inte lita på andra ryttare än mig till 100 % så han vill inte riktigt gå stadig hela tiden men mamma fick till det vissa stunder ändå. Så duktig ponny och så duktig mamma! <3 Det är kul att se någon annan rida davy för då ser man verkligen hur fräsh han är och tjock... haha mit fetto som behöver banta några 100 kg. 
När mamma ridit han lite så satt jag upp och trava av honom i låg härlig form. 
Är ganska nöjd med passet idag, han kändes fin. 
Imorgon blir det lite mer galopp men ganska likt dagens träning.
 
Ha en trevlig kväll, Min film från dagens köp håller på att laddas ut och det går så sjukt sekt. Jaja ni får vänta på något gott! 
Kramis
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback