FEL FEL FEL...

 
Jag har läst på MÅNGA bloggar att folk skriver och säger att dressyrmänniskor rider bara i svart,vitt, brunt, blått och standrard färger, tråkiga färger i mina ögon. Jag skulle aldrig vilja rida runt i svart och vitt varje dag när jag rider dressyr. Dressyr ska var kul! Jag vill insperera barn, vuxna att dressyr är fruktansvärt kul när man "rider" dressyr på riktigt. Det är så jag fasnat för det såå mycket. Davy köptes ju med 0 lokala och regionala placeringar, kunde inte gå i form utan gummiband och hade knappt några halsmuskler. Nu efter mycket slit och träning går han perfekt, inte helt perfekt men så mycket bättre! man kan knappt tro det är samma häst. Men han litar inte så mycket på andra ryttare när dom ska få ner honom i form så då är han lite ostadig mm. Men nu går han klockrent, massor av halsmuskler och går iform så fint. 
tillbaka till tråkfärgerna. 
Asså att bara rida runt i svart när man rider dressyr, det är så TRÅKIGT. Ingen färg liksom. Jag tycker mörk mörk blå är den tråkigaste färgen som finns. Speciellt när man rider dressyr. Jag vill få fram färg och färg blir man glad av. Rött, orange, gult. brunt med typ mönster mm, grått med rött asså någon slaks blandning. Då blir de4t så fint. Alla som går runt och säger att det inte ska vara blingbling, starka färger, och bara stillrent. Ett svart träns med ett svart rakt bannband, en super dyr sadel och ett svart schabrak och benlindor... AAA pallar inte det. Hoppningen ja, där ska det var färg överallt massor av blingbling super fina pandband. Men mer och mer blir det mer modeinriktningen i dressyren mer och mer färg. SÅ härligt! Man blir så glad. Tråka inte runt med svart och sånt ta färgen och gör dagen gladare! :D 
 
detta är min åsikt och ni får gärna skirva mer. 
Jag tycker det så så fel fel fel med tråkfärger!
 
Ps. Fått massor av små frågor på bloggtävlinngen. tror grimman finns i blå med. tävlingen avslutas om ca 1 vecka eller några dagar men snart iaf. Fick en kommentar också om hur jag gör när jag lottar om jag fuskar eller så. OCh NEJ jag fuskar ALDRIG  och finns inte på fråga. Får se om jag filmar när jag lottar. KRAM!

Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

Det är så tråkigt med folk som tror att dressyren är att bara rida runt runt och det är ju sååååå tråkigt enligt dom. Dressyren är så mycket mer och man lär sig så galet mycket och det är riktigt intressant!

2013-08-20 @ 19:47:43
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Ida Nilsson

Dressyr är något ALLA tränar på ett eller annat sätt och är grunden i all ridning! Fint ekipage också! :)

2013-08-20 @ 21:05:31
URL: http://idacnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback