Det går inte alltid bra

 
Hej! 
Har precis fått lite tid på mig att skriva om dagens pay&jump.
Man kan säga att han har varit sjukt mycket finare. 
 
Började ridningen med en kort sväng ut på skrubbs själv, han kändes lugn och hade fötterna på jorden, och det ville han ha hela tiden.. När jag kom tillbaka från lilla turen gick jag banan som jag redan kunde och sedan red jag fram. Han kändes fin, fin form lite stel i ena varvet annars kanon. Han lyssnade på skänkeln och blev himla mjuk. Jah satt igång och hoppade, började med att hoppa krysset i trav åt varje håll sedan i galopp från båda hållen. Vi kom perfekt alla gånger. 
 
Efter jag hoppat krysset tog jag räcket hoppade 90 på en gång utan att sänka och han hoppa så fint! hoppade räcket 3-4 gånger och kom bra varje gång. Lät han skritta lite sedan tog vi nya tag och hoppa oxern. Där kom vi nära 2 gånger men han bjöd as fint. 3 gången kom vi perfekt ocj jag var deffenetfit nöjd. Skrittade ett tag sedan skulle jag hålla mig berädd så då tog jag räcket sedan stälde jag mig vid staketet och vänta. När jag kom in kollade jag på nästan alla hinder, han kändes inte alls så tittig så jag satt igång. Man började med en oxer och precis innan oxern kommer det en broms han blir fett irreterad på men jag fick över honom ändå. mot 2an(räcke) var han ostabil och blev sur, så han gjorde "stanna ala davy" typ 4 meter innan hindret och när han gör det är han omöjlig att få fram, han vägrar att gå framåt i trav... så 1 stopp. sedan kom vi över och det blev ett kanon språng. Vi kom i härlig fin framåt galopp mot 3an som var en trippelbarr vi kom bara lite när annars blev det ett fint srång. Sedan var det ett  joker hinder, antingen kuunde man välja hoppa ett litet kryss i pullenmangraven eller en liten oxer. Valde då pullenmangraven för det var as länge sen vi hoppade de, det gick så fint så. Det var typ 2-3 år sedan vi hoppade ett hinder där i och när vi gjorde det då så skena han iväg efter men det gjorde han inte nu för vi båda har blivit bättre. 5an var ett räcke med dom små husen som han hatar med han flög så fint över.Sedan var det en lite konstig båge till hinder nr 6 som var ett joker hinder, antingen ett räcke som var väldigt tunt med en vattenmatta över eller så kunde man välja en hel maxad oxer. Då valde jag såklart oxern för jag tänkte då slipper vi tjaffsa om vatten mattan som han hatar men det blev ett problem ändå... Han stannar, stannar och stannar.. Sedan kommer vi över tillslut! Han tittade sjukt mycket på vattnet som låg brevid. Sedan red vi mot 7 som jag tror vi hoppade utan stopp, sedan höll jag på att glöma  8an men jag kom på det, men han flög så fint över. 
 
Man kan säga att den klassen gick ÅT HELVETE. ASSÅ USCH, han var jobbig och såå spänd. Kändes så jobbit för ALLA var där av tränare och allt sånt som såg. Kände att jag red som en kratta, inte som jag brukar liksom. Känns bara som dom såg gamla jobbiga davy och inte nya fina duktiga davy. Men så kan det gå. Jag bad mma och pappa efteranmäla till samma klass igen och det tyckte dom var en smart idé. Så vi tog en 90 runda igen. Frammhoppningen var kanon. 
1an kändes magisk fint språng, tvåan kändes också så fint, 3an med fast vi kom lite väl nära igen, 4an kändes så bra, 5an med, sedan kom vi till 6an hindret brevid vattenmattan. Precis destansen mot hindret ramlar ett enomt hinderstöd bakom honom så han tittade bakåt, jag med och vi blir okonsentrerade. Så stopp. Nosgrimman åker av, men jag testar igen, stopp, testar ingen stopp och sedan går jag fram till Elin som var funkonär och bad henne sätta på ashelremmen sendan kommer jag på igen med kanska snabb galopp och precis steget innan hoppet läger jag till spöt och då hoppar han. Fint språng men spänd. 7an, hoppade han kanon och samma med 8an. 
ALLT kändes bra fram till 6an där allt blev fel, jag sa till han på fel sätt som jag inte brukar och allt blev fel. Efter 6an kändes det också bra. 
ASSÅ AAAAA... att hon skulle varit så jobbig där. Jag "red" han bättre, men inte så bra jag brukar (inte för jag är duktig men ni fattar) men han var fortfarande spänd. Davy gillar verkligen inte WRKs hoppbana, men det är konstigt för dom gör tävlingarna alltid så bra. Men han är häst och tänker inte som jag. 

SÅ ja, jag är inte nöjd. Men om man tänker bort stoppen kändes det rätt bra. Men man får tänka lite på att han är inte så igång som dom flesta andra hästarna va på pay and jumpen. Så that life! Men martin Svärd fick RIKTIGT fina bilder, det fick pappa med men lägger upp dom lite senare. Film får vi se om jag gör. 
kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: filippa

ånej va synd :( Men riktigt fina bilder! Det skulle vara jättekul om du ville lägga en kommentar på mitt åsiktsinlägg eller hur man nu ska kalla det! hade vart kul med lite feedback liksom :) kram

2013-08-17 @ 19:43:32
URL: http://filippahult.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback