VIDARE I HEMMESTAFESTIVALEN!

Men guh Jag, Lilly, hanna och nea hade anmält oss i hemmstafestivalen och då ville Julle att vi ska slås ihop med 3 andra tjejer som också ville vara med. Allt förändrades och vi behövde byta och träna in oss på en ny låt på 1 dygn. Jag pluggade pluggade och pluggade.. Det kändes inte bra med den låten, den hade rätt svår text och sticket var riktigt svårt. Gruppen träffades för första gången tsm i ett grupprum och dom kände samma sak med låten. Vi började små pula med andra låtar men vi hittade ingen riktigt bra. Vi sjöng den svåra låten som julle ville att vi skulle sjunga och det lät faktiskt ganska bra. "Låten var Hey soul sister" den är mycket svårare än vad man trodde. 
Men iallafall, vi skulle träffa julle och sjunga för honom och det gick ganska bra. Han fixade acord så det skulle låta bra. Det fanns en 6a grupp till som var riktigt bra. När vår andra lektion på dagen hade börjat så fick vi höra att dom gick vidare. då blev många i min grupp ledsna. Alla viste att nu är det 1 % sjans att vi går vidare men jag hade lite hopp. Jag ville så gärna och vi slutade inte träna. På lunchrasten fick vi låna ett grupprum och vi tränade vi försökte hitta danssteg som funkar och allt sånt. på mentortiden skulle vi gå till julle och träna med mickar. Det lät ganska bra. Jag kom på en idé med sticket att vi delar på det så blir det lättare och låter bättre så vi körde på det. Vi gick sedan till tomtebo och tränade i musikrummet vi hade inte fått reda på något. 
 
På lördagen tickar dageb på och runt 2 tiden ringde jag min kompis Alva och frågade hon hur det gått på tävlingen. Sedan frågade hon om jag skulle vara med i hemmestafestivalen och då sa jag "att jag inte vet varför undrar du? " Då sa hon" det står på facebook och det är en bild på dig" jag fick panik skrek och sa hej då .. överdrivet. Jag gick in på facebook och ser det här underbara
Jag fattade inte, vi hade gått vidare! så sjukt glad!
Vi har gått vidare till stora hemmestafestivalen där det är 13 st som tävlar om att gå vidare till värmdöfestivalen!
det är sjukt många som anmält sig och vi var en av dom som anmält sig och blir uttagna av typ 50 st (vet inte hur många men tror något sånt) helt galet! extremt glad!
nu blir det as mycket plugg på texten och rep med bandet! 
kram en glad vickan!

Kommentarer
Postat av: FanbloggVictoriaGadd

Hej! Älskar din blogg sååååå mkt <3
Kolla gärna min fanblogg till dig <3 www.fanbloggVictoriaGadd.bloggplatsen.se

Postat av: Wilma

Åååh gud vad kul!! Du är världens bästa <3 Lycka till nu! Love you

2013-04-27 @ 18:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback