Tävlingen! *FILM*

OMG OMG OMG OMG!!
fy usch vad seg jag varit på att uppdatera! as besviken på mig själv helt enkelt..
Tävlingen gick iallafall grymt! orkar inte skriva värsta romanen om tävlingen så kör kort. 
 
Lördag Laguna:
Vi kom till tävlingen allt kändes bra. Vi lastade ur henne och det var alldeles för tidigt märkte jag.. Fick gå runt och vänta ett tag innan jag fick gå in och rida fram i ridhuset..SÅÅ klantigt.. När jag gick banan kändes det riktigt bra, det var en såndär omhoppning som jag och laguna bara kan köra som bara vi kan om vi kommer dit. Framridningen var ganska kort. Jag hann trava och galoppera fram henne lite innan framhoppningen. Jag hoppade krysset några gånger sedan räcket och oxern några gånger. Hon kändes fin men lite lite seg men inte mycket! Nu var det dags att gå in på banan. Jag skrittade runt kollade noga på alla hinder travade lite. Sedan sa dom "Victoria varsegod och rid" Jag fattar galopp från skritt och styr mot första hindret. Vi kom lite nära på 1an men det flöt på bra ändå, sedan 2an där kom vi bra vi var raka och påväg till nästa hindret. Vi kom med än väldigt bra galopp och fin båge men heltplöttsligt blir hon osäker, åker ut på sidan och travar och saktar av till skritt medan jag jobbar med skänkeln och sporrarna. Men det blev ett stopp. Jag gör ännu ett nytt försök och då tyckte jag hon var dum. Hon bara dog. jag tröck fram henne till hindret och gjorde en korigering. hon ska lära sig att man hoppar. Vi hade ett försök till. Jag fattade galopp var bestämmt och vi flög över trean. Sedan flög vi över 4an och 5an som var ett våg hinder. 6an kändes riktigt bra! toppen. sen 7an och 8an också. vi kom runt och jag är nöjd. men nästa gång ska vi sätta den. 
 
Söndag Davy!
Nu var det dags för ponny pluppen och jag. Nu hade jag inga krav efter vår långa svacka ända jag ville var att gå felfri så vi kan köra högre kasser igen. Först skulle jag rida en clerauround 80 cm. Vi kom till platsen vi anmälde mig och så vidare.. Dags att gå banan! Riktigt lätt bana kändes skönt. Vi satt i kaffeterian ett tag sedan gick vi och tog ut davy ur transporten. När jag gjort det märkte jag att jag tagit med mig fel sadeljort!! paniken inom mig asså.. jag hade fått med mig lagunas sadeljord... extremt klantigt. Men vi fick på den fast den var förstor men vi fick så den satt spänt och bra. Jag satt och började skritta.. än en gång satt jaag upp alldeles för tidigt.. JAg fick få runt och skritta i 1 1/2 timme!! han fick iallafall vänja sig med omgivningen länge :D. Äntligen fick jag komma in på frammridningen. JAg travade och allt sånt. Han kändes väldigt lugn och seg(bättre en pigga davy för då blir han lite galen så han var kåntrolerbar!) Framhoppningen kändes grym han var lugn och lyssnade bra. Då var det dags igen. Jag kollade in alla hinder han kändes lugn och tyckte det var roligt. JAg travade och galopperade lite. NU sa dom vicktoria varegod och rid. Då körde vi. Davys och min stund, vi kom lite hackigt men bra på första hindret, jag kände att nu är det vår tur vår dag, tvåan händes riktigt bra, bra bjudning och allt sånt.3an blev också riktigt bra. 4an var nog bäst eller kändes grymt! vägen till 5an ginade han på så jag var rädd att vi skulle komma heeeelt fel... men vi fixade det lätt. 6an kändes också jätte bra. Sedan hade vi sista hindret kvar, hindret som han varit lite spänd på. Han tvekade men jag var på han så han flög över! min känsla så är obeskrivlig.. så otroligt skönt var det! efter ett halvårs uppbehåll utan tävlingar och uteslutningar på första hindret har vi äntligen gått felfritt! så sjukt skönt!!!!! svackan är över! i´m back! gläääädjeeee... <3 felfria och rosett. 
 
Nästa klass LC 90 cm
Jag red fram han kändes lite seg men lyhörd och slssnade på mig så bra så. Frammhoppningen kändes inte så jätte bra men helt ok. Han var ganska seg och trött men jag fick igång honom. Då var det dags för nästa klass med davy, banan kändes bra omhoppningen ser kul ut och svängar som är bäst för mig och davy. Men jag ska inte sattsa bestämmde jag, mamma och pappa. Det jag ska sattsa på är att gå en dubbelnolla. då kör vi. första hindret kom vi väldigt hackigt men det kändes bra. Det kändes som att nu kör vi. 2an kändes jätte bra. 3an kändes jätte bra vi flög igen. Sedan kom vi till 4an.. JAg var helt säker på att han rev men den låg kvar!! så sjukt skönt... trodde verkligen att han rev. men vi klarade det. 5an tveckade han lite på men vi fixade det igen. 6an kändes jätte bra samma med 7an nu var det sista hindret i grundomgången, vi kom lite stort och lite jemfota men vi klarade det. Nu var det den efterlängtade omhoppningen! trodde faktiskt inte att det var sant, jag tänkte att jag inte ska sattsa så jag var lugn och red i lugnt tempo och sattsade på svängarna istället. 9an kändes jätte bra sedan svängde jag till 10 an som kändes kanon och sedan en tll snabb sväng till 11 som blev jätte bra. SÅÅÅÅ glad! vi fick den där dubbelnollan som vi längtat efter. min smidiga ritt lädde då till en 3dje placering! såå glad, det var som en lite schock! grymt glad! 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååh du är verkligen bäst! Älskar och saknar dig/er sååååå :* <3

2013-04-12 @ 13:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback