Min ponny levererar igen i dressyren

Hej! 
är otroligt trött och nöjd över dagen. Jag har ridit nu på kvällen för en stund sen. Jag red på Davy och hade tänkt rida Laguna efter honom men det fanns det inte tid för och årk så hon för ridas imorgon istället! Familjen Enhörning var jätte snälla och lånade ut sin fina ridbana åt mig idag, för jag hade ingen lust eller årk att åka iväg med transporten till Sandö så det var verkligen skönt att jag fick låna den! 
 
Jag började med att skritta honom med mellan lång tygel nästan kort och jobbade i låg form o ställde och böjde honom och gjorde mjuka rörelser så han blev varm och böjbar. Sedan började jag plocka upp formen lite och gjorde halter från skritt några gånger. Det känndes väldigt bra, han lyssnade på vad enda tag förhålning eller skänkel hur mycket som hälst och var konsentrerad på vad jag gjorde. Han hade kvar formen hela tiden han fladdrade inte med huvudet alls längre i skritt till hallt, skrit till trav, trav till hallt övergångarna men galoppen börjar vi hitta varandra i helt också. Jag började trava gjorde övergångar ställde på lång sidorna några öppnor, någon skänkelvikning och lite annat smått och gott. Allt kändes bra, jag jobbade sten hårt med händerna att dom ska vara still och så fort jag tappade konsentrationen på dom så på minde mamma mig för om dom ska bli bra MÅSTE jag jobba sten hårt för att dom ska bli still för annars kommer det gå bakot i min ridning och nu ska jag bara spik rakt upp och det känns som vi börjar klättra lite nu!  känns riktigt skönt. 
Jag började tillsist galoppera och då stog jag mycket i lätt sits i början så han ska få börja skönt och vara avslappnad, det är som om man börjar ett ridpass med att sitta ner, och det är mycket bättre att rida lätt så att man inte pajar ryggen, man måste varigera sittsen. Tillsist satt jag mig ner och började jobba honom klogt i galoppen också. jag red i volt och gjorde stora fina ledande tygeltag. Allt kändes bra där med han blev strässad en gång och for iväg. men då travade jag honom så han blev mjuk och började va konsentrerad igen. 
 
Sedan fortsatte jag jobba en stund till. Passet kändes riktigt bra! mina händer var bra och så vidare. kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback