Livet rullar på riktigt bra!

Tjaba tjaba! 
Dålig upptatering, ja jag vet.. Blogg.se appen fungerar inte så jag har haft svårt att blogga för jag har inte orkat hämta en dator och sätta mig ner och skriva. Men nu så, nu är jag igång igen! Livet rullar på riktigt bra! mycket kul händer, tävlingar, hästar på topp! Känns bra! Just nu ligger jag och latar mig som en korv efter att jobbat efektift och blaaaaaa.. Jag lyssnar på musik, kollar facebook, bloggar och kollar lite skolarbete-läxor.. 
 
Ja i skolan idag var det Nationella bajs prov i engelska, ämnet som jag SUGER på tycker jag. Asså det gick sådär men ja helt ok. Har varit trött och känt mig varm i pannan men det känns bra nu. Fortfarande trött men ja ja. Efter skolan stack jag hem åt nudelsoppa och tog mig ut till stallet. I stallet packade jag in alla saker till hoppträningen och tog in mina två super stars!  Jag bestämmde mig för att rida Laguna idag på träningen. Hon behöver också hoppa lite som bara hästar kan! haha vad stört det lät :,D  haha.  
Hoppträningen då? Jo det gick ganska bra faktiskt!
 
Jag red fram, då travade jag med övergångar skritt och halter, jag backade henne och berömde. Jag Galopperade och då gjorde jag mycket övergångar till skritt från galopp. Jag gjorde även halter från galopp. Jag testade gasen och bromsen. Hahaa.. Vi började hoppa, vi hoppade först ett räcke som stog på långsidan kändes bra, lite stelt men hon vacknade och kom igång fort. Efter det hoppade vi en oxer som stog tidigt på diagonalen. Hon stannade en gång för hon var tittig och då fick hon för liten galopp så jag borde varit mer på i det läget. Sedan satt Pontus ihop små banor på massor av hinder och en kombination. Det kändes bra. Jag försökte få till att få ridhäst avstånd för laguna har så jäkla små galoppstrång (ponny galopp typ) så jag försökte få fram henne mycket så vi skulle få till dom där 5 sprången och 4a. Och det fixade vi till såklart. 
När träningen var slut Lastade vi och drog hem. När vi kom hem gör jag det vanliga, stätchar och maserar, sjölde av svätten från Laguna och borstade lite. När hon var klar tog jag in henne i boxen och tog ut min ponny prutt :) haha busfröt! Jag tog av täcket och satt på ett träns. Pappa var snäll och mocka så jag passade på att ta en snabb barbacka tur på grusvägen som har ganska bra underlag just nu. Jag skrittade travade och galoppa lite på vägen! Han var så fin, speciellt i galpoppen. Fast busig var han. Jag kunde ha honom sammlad och ha honom i en fin hög form! haha <3 kändes sådär GRYMT! 
Jag är asum nöjd med Laguna på hoppträningen och nöjd att jag fick ut lille sötnosen också. 
 
KRAM på ER alla goa bloggläsare!
 
här får ni en liten bild på mig! Det var länge sen senast ;)

Kommentarer
Postat av: Emmy Nilsson

Gå hjärna in och fråga mig nå på frågestunden!

Förlåt om du inte vill ha såna här kommentarer! =)



2013-04-23 @ 19:50:21
URL: http://EmmyyNilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback