Hon gjorde underverk!

Hejsan igen! 
Just nu är jag jätte glad och nöjd, otroligt stolt ocg nöjd över dressyr träningen med Davy idag för Åsa. Allt känndes så bra. Jag har tränat ganska mycket på mina händer speciellt min dumma högerhand som förstör, men bara någon påminner mig eller jag på minner mig själv så jobbar jag stenhårt på den för jag vill ha bort mitt tix som jag fått.
 
Såhär såg träningen ut:
Jag jobbade mycket skritt på framridningen jag hade mycket tid på mig eller lagom rättaresagt. Jag gjorte myckt övergångar och tänkte på mina händer. jag böjde och ställde så han skulle vara mjuk och fin. Och det fick jag han kändes jätte mjuk och följsam sen första stygeltaget, kände att han är på tränings humör, och det var jag också. Jag travade stälde, böjde åt båda hållen i båda varven. jag rakriktade och hittade takten. Jag galopperade och då har hanchen sagt att jag ska rida på volt samtidigt som jag ska ta ut min han långt och ge stora ledande tygeltag för då blir mina händer bra och han blir stadig i huvudet och lugn. Jag jobbade en hel del med det och gjorde några öppnor och förvända öppnor i galopp. Han kändes riktigt bra.
 
När träningen började kändes allt bra. Åsa påminde mig hela tiden om mina händer och vi hittade eller åsa hittade och visade mig precis så som jag ska göra för att få still mina händer och jag fattade precis asså där hittade jag det på riktigt, jag har fattat innan men där satt det sig i benmärgen! haha. jag har liksom knipigt litte med armbågarna och då har min höger hand åkt över lite över manken på fel sida och då blir det ostadigt och allt sånt. och då hoppar mina händer och dom blir ostadiga och då blir formen också ostadig. 
Så som jag ska göra och då blir det så grymmt bra det är att jag ska ta isär händerna en aning börja en aning till på armbågarna då blir mina händer still och formen blir stadig!!! 
(jag är otroligt dålig på att sammansatta saker det sitter i hjärnan och ja, det kanske inte står exakt rätt men försökte få till det rätt hoppas jag..)
 
ALLT KÄNDES SÅ OTROLIGT BRA!  Jag har HITTAT det tror jag! det känns så magiskt och min ponny ska vi inte tala om kan är en kung, han är en dröm tror jag.. helt otroligt fantastisk. 
 
ÅSA HAR GJORT RENA UNDERVERKET!! galet glad! Hon är verkligen en grym tränare av det jag fått sett och kännt nu dom härf gångerna. Så nu är det hårt träning på dom där händerna så ska vi allt bli bäst! hahha.. det är bara att kämpa så fixar vi det!
 
film kommer i kväll tror jag iallafall snart.. jag var en sån idiot och låste mitt simkort efter träningen så jag måste bara hitta min puk kod så jag kan gå ut på internet och så. 
kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback