Enkla byten I testat nytt bett!

Hej hej!
sitter just nu och är glad och nöjd!
Jag var inne på bloggen och kollat ny kommetarer. publecera och läsa igenom då såg jag en kommentar där någon skriver att dom är ett stort fan och massor av sånt och länkar till en blogg som handlar om mig! Helt sjukt att något orkar ta tid och göra en blogg om mig! Om mig och hur stor fan den som har bloggen är! helt galet! helt galet glad!
 
AA men tillbaka till hästarna och dagens ridpass!
Idag red jag med mamma. När jag jag tog in hästarna kände jag på davys framben för dom har galopperat runt massor i hagen och då skulle jag känna ifall davy var varm. Han var lite varm i höger fram hov men inte mycket. Jag blev lte orolig så jag hämtade mamma och så gick vi ut på grusvägen så sprang jag med honom och kollade ifall han reagerade (haltade) men det gjorde han inte alls. Helt normalt. Jag var fortfarande orolig ifall jag ska rida honom eller inte, men i bland blir dom bättre bara dom får röra på sig. Jag bestämde mig för att rida honom ändå. När mamma, pappa och jag va i hagen och mockade och gjorde annat märkte vi att Laguna hade tappat en sko.. Mamma kontaktade hovslagaren så han kommer och sätter på den igen imorgon runt 2 tiden. 
 
Mamma och jag vi tog ut hästarna och red i en hage som vi ska göra till en ridbana! så snart kommer dom och ska fixa där! :) Han kändes väldigt fin när jag började rida. Han kändes väldigt mjuk och fin. Han ville jobba kändes det som. Jag skrittade rätt länge och gjorde hallter stälde och böjde mycket l låg form. Jag började sammla upp honom i hög form (högre i nacken) Jag började trava och han flög på bra. Jag gjorde övergångar och fixade och trixade. Jag gick in på en volt och bestämmde mig för att göra så övergångarna sitter i galopp.
Jag fattade galopp 2-3 steg sedan trav och så vidare länge. Han blev riktigt mjuk och riktigt fin i formen. Jag samlade honom jätte mycket och han gick så fint. Jag bestämde mig för att vi ska göra så galopp till skritt och skritt till galopp sitter också. JAg gjorde samma sak som i trav till galopp och jag fick verkligen resultat! detta ska jag lungt träna på. För man gör såna övergångar i La1 - hur långt upp som det bara går. Han var så grymt fin. formen satt helt grymt i övergångarna (hög form hela tiden) han vickade inte på huvudet i galoppen utan han hade samma hela tiden! Jag lämnade volten och galopperade på hela banan. Jag började göra serpentiner i galopp och gjorde enkla byten i varje båge. men vad är engla byten tänker dom flästa? Jo enkla byten är när man galopperar och saktar av till skritt från galopp sedan skrittar men typ 2 steg sedan galopp igen. Det är grunden till att göra riktiga byten. Men enkla byten är riktigt riktigt svårt! hästen måste vara så sjukt sammlad och allt sånt. Det är svårt. Men vi fixade många sepentiner riktigt bra. Jag gjorde även enkla byten på diagonalen och rätt över ridbanan och över allt typ. Jag red också upp på medelinjen i galopp och gjorde hallt som man gör i svåra klasser. fixade det galant! my star horse!! 
 
Jag skrittade ett tag och sedan samlade jag honom lite till och började jobba i trav. Jag gjorde några sluta på diagonalen. Efter det avslutade jag honom och travade av honom. Mamma och jag vi tog en sväng på grusvägen ner till en bro som vi stog och kollade ut över vattnet med hästarna. Det vaer magist. Det är nog en av mina favoritplatser när jag sitter på hästryggen. Vi red tillbaka till stallet och då satt jag av medan mamma pratade med en granne. Jag bad pappa hålla i davy så sprang jag in och hämtade mitt raka gummi bett. Jag satt på det på davy och sadlade av. Jag satt upp och tog en till liten sväng. HAAHA så grymt knäpp men jag blev bara så sugen på att testa rida på det lite. Vi skrittade till hagen och jag skrittade bara lite och typ travade några steg. sedan var jag klar. 
Då var ridpasset kart. Nörjd Vickan och nöjada hästar. :) 
Imgorgon vet jag inte exakt hur ridningen blir utan det finns några förslag jag tänkt göra men vi får se. Efter ridpasset stretchade jag honom och kände om han var llika varm han var inte alls varm och det var jäkligt skönt att veta. 
Kram vickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback